Det finns många fina svampar i Hagaparken just nu. Vackra tickor, skinn och musslingar på gamla stubbar. Läderskål på hassel. Men bara vinterskivlingen är ätlig! Ut och njut av rikedomen, innan den täcks av snön.Gott nytt år med dessa fina, färska svampbilder från Hagaparken av Gunilla Kärrfelt, medlem i Stockholms svampvänner.
Okategoriserat
Nobel Center vid Norrtull
Den 23 augusti var det stor rundvandring vid Norrtull på den föreslagna platsen för det nya Nobel Centret. Vid visningen deltog medlemmar i Blasieholmens Vänner, som vill slippa centret, och Föreningen för Nationalstadsparken och Haga-Brunnsvikens Vänner som vill ha det i sin närhet.

